Een ervaring om nooit te vergeten!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu Een ervaring om nooit te vergeten!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu

Een ervaring om nooit te vergeten!!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

21 Juli 2014 | Kenia, Nairobi

Jambo!

Na een week niks van me te hebben laten horen heb ik eindelijk weer even tijd om een verslag te typen. De wifi signalen waren zo slecht dat ik ervoor heb gekozen om wat internet te kopen om jullie op de hoogte te houden.
Afgelopen zaterdag was het eindelijk zo ver, het gebouw hebben we afgemaakt, wat inhield dat de muren klaar waren, de ramen geplaatst waren, de vloeren erin zaten en dat de poort geplaatst was. Ongeveer 200 volwassenen en kids waren getuichen van de opening waaronder onze groep, mensen van het ministerie, dorpsoudsen en alle betrokkenen van A-step. Al met al was het een super succes geworden. Het gebouw is af wat inhoud dat A-step nu een eigen werkplek heeft en zich dus verder kan ontwikkelen.
De afgelopen week hebben we nog meer gezien wat A-step allemaal wel niet voor de community in Eldoret en omstreken doet. Zo heeft iedere slum een eigen voetbalteam die door een coach van A-step begeleid wordt. Met eigen ogen heb ik gezien hoe veel plezier deze kinderen eigenlijk wel niet hebben met voetballen en dat er na iedere training tevens gesproken wordt over hele andere dingen zoals aids, geld, school enz. Hierbij wordt sport voornamelijk als middel gebruikt om grotere groepen kinderen bij elkaar te laten komen en tevens sport en spel te combineren met voorlichtingen.
Naast het werk van de coaches hebben we zelf nog verschillende evenementen georganiseerd voor schoolkinderen en slums kinderen. Daarnaast is deze reis ook erg goed voor onszelf geweest. Doormiddel van een tussenevaluatie en een afsluitende evaluatie heeft iedereen zijn haet kunnen luchten waarbij velen emoties kwamen kijken. We hebben een super groep gevromd waar iedereen zijn eigen aandeel in had en iedwreen geaccepteerd werd hoe hij of zij was. Het was geweldig, bedankt iedereen die hier deel van is geweest!
Nu lig ik alvast lekker in bed en gaat mijn vakantie in Kenia pas echt begibnen! Morgenvroeg ga ik samen met lindsay, lieke en esther lekker 4 daagjes op safari in de masai mara waar de wildebeest met ongveer 600.000 stuks klaar staan om de rivier over te gaan (hopen dat ik hier een glimp van mag opvangen!

Ik hoop dat in Nederland alles goed gaat met iedereen en kan niet wachten om jullie vakantie verhalen te horen!!

Lala salama! (slaap lekker)
wouterrr

  • 21 Juli 2014 - 20:11

    Soraya:

    Respect voor je Wouter. Veel plezier op safari. Geniet van je tijd daar.Doe voorzichtig en tot horens.

  • 22 Juli 2014 - 20:23

    Maaike:

    Super well done, trots op jullie! Heel veel plezier!!! Xxx

  • 23 Juli 2014 - 11:21

    Nico:

    Bedankt Wouter voor je mooie afsluitende verslag. Geweldig dat je met een een groep studiegenoten zoveel kan bereiken, met recht kan je zeggen: het project is volbracht.
    Veel plezier verder met je bezoek aan de "wilde beesten"!xxx

  • 25 Juli 2014 - 12:13

    Joke:

    Hoi Wout,

    Wat een geweldig project het geeft veel voldoening al die blije gezichten je hebt een vakantie verdient wij hopen dat je het wild over ziet steken ooit op tv gezien fantastisch. Doe voorzichtig liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hoi! Ik ben Wouter en heb een passie voor reizen! Ondanks mijn leeftijd heb ik al veel van de wereld gezien en kan ik niet wachten om meer te verkennen! Zo ga ik dit jaar 6 weken naar Kenia waarvan 2,5 week een sportontwikkelingsproject! Lees gerust mijn reisverslagen:D

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 3558

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Eindelijk naar Kenia

Landen bezocht: