Op naar Kilifi na 4 dagen safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu Op naar Kilifi na 4 dagen safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu

Op naar Kilifi na 4 dagen safari

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

25 Juli 2014 | Kenia, Nairobi

Jambo!

Tijdens de onderhandelingen met onze gids betreft de kosten van de safari hebben we duidelijk laten merken dat we zo goedkoop mogelijk op safari wouden en dat de accomodatie wat ons betreft heel primitief mocht zijn. Uiteindelijk wist hij iets wat ons 'maar' 90 dollar per nacht zou kosten in plaats van de eerder genoemde 140 dollar per nacht. Na een reis van 7 uur van Nairobi naar de Masai Mara, waarbij we tevens een half uur in een rivier vast hebben gestaan, waarna we er vervolgens door een truck weer uitgetakeld werden, kwamen we aan bij onze locatie. Tot onze verbazing was het super luxe! We hadden een zwembad, 3x per dag buffet, dans/zang optredens van de masai en zat onze luxe tent aan een rivier!
Direct nadat wij onze spullen hadden afgeleverd en snel wat te hebben geluncht zijn we op onze eerste safari gegaan. Al snel zagen wij velen impala's, gnoes, hyena's, olifanten, giraffen, nijlpaarden en buffels. Net voordat we weer terug moesten naar ons kamp werd deze dag helemaal perfect omdat we nog een cheeta zagen die opzoek was naar een avondmaal (helaas hebben we de jacht zelf niet kunnen meemaken). De dag daarna hebben we een hele dag safari gehaad waar ik eindelijk ook leeuwen heb gezien. Een ander hoogtepunt van de dag was een groep van 38 giraffen die over de savanne liep. Na een slopende dag en heerlijk avondeten heb ik besloten te wachten met slapen om te wachten totdat de stroom om half 11 werd uitgezet. Het resultaat was een schitterende sterrenhemel waar de melkweg volledig te zien was. Na een aantal wensen bij vallende sterren ben ook ik maar gaan slapen. De 3de dag safari hebben we een ochtend en een avond game drive gehad. Na een tegenvallende zonsopgang en weinig dieren begon onze gids opeens keihard te rijden. Na een minuut racen over de savanne zagen we een prachtige zwarte neushoorn en begrepen we waarom onze gids het gaspedaal opeens had gevonden. Na een middagje rusten hebben we nog een prachtige avond safari gehad waar we onder andere nog een grote kudde olifanten tegen kwamen net voor zonsondergang. Nu is de laatste en vierde dag safari net voorbij. Onze gids had het beste voor het laatste bewaard. Vandaag kregen we namelijk duizende gnoes en zebra's te zien die verspreid waren over de savanne. Een prachtig einde van vier heerlijke dagen safari. Morgen vroeg vertrek ik met de bus naar kilifi waar ik dan eindelijk even lekker tot rust kan komen.

Fijne avond nog allemaal!!
Wouter

  • 25 Juli 2014 - 21:16

    Maaike:

    Wow veel gezien man!!!

  • 25 Juli 2014 - 22:58

    Joke:

    Fantastisch wat jullie meemaken ik denk dat de werkelijkheid moeilijk te beschrijven is.
    alles in het echt is nog mooier ik hoop dat dat je het hebt vast gelegd het zal wel .
    gr van ons

  • 26 Juli 2014 - 20:14

    Nico:

    Weer zo'n fijn uitgebreid verslag, dank je wel!
    Even op de kaart van Kenia gekeken waar Kilifi ligt en geconstateerd dat je best een flinke reis voor de boeg hebt (hopelijk ben je al op je bestemming gearriveerd). Fijne voortzetting!xxx

  • 27 Juli 2014 - 11:18

    Dewi:

    Klinkt echt super gaaf!! Geniet er van !

  • 27 Juli 2014 - 13:43

    Vivianne:

    Jeetje!! Ik ben zooo jaloers!! Maar lekker hoor woutertje! Dikke kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hoi! Ik ben Wouter en heb een passie voor reizen! Ondanks mijn leeftijd heb ik al veel van de wereld gezien en kan ik niet wachten om meer te verkennen! Zo ga ik dit jaar 6 weken naar Kenia waarvan 2,5 week een sportontwikkelingsproject! Lees gerust mijn reisverslagen:D

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3566

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Eindelijk naar Kenia

Landen bezocht: