4 dagen Kilifi, genieten op zijn max - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu 4 dagen Kilifi, genieten op zijn max - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu

4 dagen Kilifi, genieten op zijn max

Blijf op de hoogte en volg Wouter

30 Juli 2014 | Kenia, Kilifi

Jambo!

Na slopend lange busreis van 12 uur waarbij twee banden lek zijn gereden en op Keniaanse wijze waren vervangen ben ik zaterdagavond rond 7 uur dan eindelijk in Kilifi aangekomen. Bij de bus stond er al een piki piki (brommertje) op me te wachten om me naar Distant Relatives, het hostel waar ik verblijf, te brengen. Bij aankomst werd ik prima ontvangen. Het hostel ligt op nog geen 200m lopen van het strand en beschikt over een enorm stuk land waar allemaal bamboohutjes opstaan. Er is een enorme gemeenschappelijke ruimte waar hangmatten, tafels en relaxstoelen zijn. Tevens is er een klein zwembadje aanwezig en een beachvolleybalveld. Naast mij verbleven er nog ongeveer 10 gasten in het hotel maar al snel kwam ik erachter dat geen van hen toerist was. Ze werkten of als vrijwilliger bij het hostel in ruil voor accommodatie of ze kwamen hier alleen om het weekend door te brengen. Ik kan gerust zeggen dat het betreft toeristen langs de kust helemaal is uitgestorven in verband met de aanslagen.
Maar dit houdt niet in dat ik alsnog kan genieten! Zo ben ik zaterdagavond direct uitgenodigd voor een huisfeestje van iemand, ben ik zondag Kilifi gaan verkennen. genoten op het strand en Steve leren kennen. Steve is een jongen uit het dorpje om de hoek en is even oud als ik. Samen met hem ben ik maandag gaan vissen in Kilifi Creek in een uitgeholde boomstam. Vervolgens zijn we naar een vriend van hem toegegaan in het dorp waar de vissen op traditionele manier voor mij bereid waren. Dinsdag ben ik vervolgens gaan kijken of ik kon gaan duiken in Kilifi. Helaas is de zee te woest waardoor er geen duikboot vertrekt vanuit de haven. Vervolgens heb ik besloten om naar Takaungu Creek te gaan om te kijken hoe dat dorpje eruit zag. Door middel van een heel klein bootje kon ik gratis de Creek oversteken naar het dorpje waar ik Jonas ontmoette, een jongen van 15 die mij zijn dorp graag wou laten zien. Takaungu is prachtig en alle mensen die er wonen zagen er tevens prachtig uit omdat de laatste dag van de ramadan voorbij was. Het mooiste van Takaungu was het enorme witte strand met aan beide kanten hoge rotsen. Na het bezoekje werd ik door een aantal mensen van het hostel gevraagd of ik mee ging BBQ´en aan de andere kant van de Creek bij een grote Baobab boom. Vandaag, woensdag heb ik lekker rustig aan gedaan en heb ik nog even gesnorkeld in de open zee. Ondanks een jongen, die zich voordeed als gids, mee was. Heb ik geen enkele vis kunnen zien ;(. Tevens heb ik vandaag geregeld dat ik van 4 t/m 9 augustus Mount Kenya ga beklimmen wat natuurlijk een echt uitdaging is!

Fijne avond nog allemaal en ik hou jullie op de hoogte!

Veel liefs vanuit Kenia,
Wouter

  • 01 Augustus 2014 - 12:29

    Rob Conradi:

    Ha wouter, fijn om te horen dat je op bent en weer volop avontuur meemaakt. Heel veel plezier en succes met de beklimming van de mount Kenia.


  • 01 Augustus 2014 - 15:44

    Loupie:

    Mooie belevenissen, Wout, en ook een leuk verslag om te lezen. Ga zo door en top dat je zo geniet!

  • 04 Augustus 2014 - 23:53

    Ronald Bredewoud:

    Hoi Wouter,
    Wat een avonturier ben je toch.
    Ik moet de dom kunnen zien anders krijg ik echt
    Heimwee.
    Ik vind het leuk te lezen dat je dit zo geweldig
    vindt allemaal.
    Nog heel
    Veel plezier toegewenst.
    Gr ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hoi! Ik ben Wouter en heb een passie voor reizen! Ondanks mijn leeftijd heb ik al veel van de wereld gezien en kan ik niet wachten om meer te verkennen! Zo ga ik dit jaar 6 weken naar Kenia waarvan 2,5 week een sportontwikkelingsproject! Lees gerust mijn reisverslagen:D

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3573

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Eindelijk naar Kenia

Landen bezocht: