Mount Kenya was geweldig! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu Mount Kenya was geweldig! - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Wouter Haas - WaarBenJij.nu

Mount Kenya was geweldig!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

09 Augustus 2014 | Kenia, Nanyuki

Hoi allemaal!

Nadat ik de nachtbus van kilifi naar Nairobi had genomen kwam ik 's ochtends vroeg aan in mijn hotel. 's Middags had ik met mijn gids afgesproken om kennis te maken en spullen te kopen die me warm moesten houden tijdens het beklimmen van Mount Kenya. De dag daarna, 4 augustus, begon mijn vierdaagse tocht om naar de top van Mount Kenya te lopen. Met behulp van het openbaar vervoer, kwamen we rond 1 uur aan bij de gate. Tijdens mijn reis naar Mount Kenya heb ik twee jongens uit Zwitserland leren kennen die dezelfde route gingen lopen wat de tocht een stuk gezelliger maakte. De eerste dag was vrij simpel, we zijn gestart op 2650m en hebben in een 9km lange wandelling naar onze berghut gelopen die op 3300m hoogte lag. Wel had ik al een klein beetje hoofdpijn vanwege de hoogte maar mij werd verteld dat dat vrij normaal was. De volgende dag stond ons weer een mooie tocht te wachten naar de tweede hut die op 4200m hoogte lag. De wandeling was lang en ik kreeg steeds meer hoofdpijn i.v.m. de hoogte. Toen ik eenmaal bij de hut aankwam ben ik maar direct mn bed in gedoken. Toen ik merkte dat mijn hoofdpijn niet weg ging ben ik samen met mijn gids nog 100m omhoog geklommen om vervolgens weer terug te gaan naar de hut op 4200m. Dit was een groot succes want mijn hoofdpijn was daarna volledig verdwenen.

De 3de dag was 'summit day'. Om 3 uur 's nachts zijn we begonnen om de laatste 800m naar de top omhoog te gaan. De truc om niet ziek te worden is zo langzaam mogelijk omhoog te gaan om ervoor te zorgen dat je niet ziek wordt. Dit keer had ik eigenlijk weinig keus want die 800m was zo stijl dat ik voor geen mogelijkheid sneller kon. Daarnaast was het zo helder dat ik meerdere malen een pauze nam om de sterren te bekijken, ik had er nog nooit zo-veel gezien. Rond kwart over 6 kwam ik eindelijk aan op de top precies op het moment dat de zon opkwam. Een geweldig uitzicht op een hoogte van 4985m en een moment wat me altijd bij zal blijven. Na de zonsopgang heb ik afscheid genomen van de zwitsers en ben ik met mijn gids het circuit rondom de bergtoppen gaan lopen. Dit hield in dat je telkens heel stijl omhoog moest gevolgd op heel stijl naar beneden. De wandeling van 9km werd een echte uitputtingslag voor me omdat ik weer veel last van hoogteziekte kreeg. Op de laatste beklimming van die dag (400m met 45° omhoog) bonsde mijn hoofd zo hard dat ik om de 50m moest zitten om nog te kunnen functioneren. Nadat we eindelijk terug kwamen bij onze hut heb ik direct 800mg ibuprofen genomen om de hoofdpijn te verzachten. Gelukkig werkte dit erg goed en begon ik me te beseffen dat ik het gehaald had :D! De laatste en vierde dag zijn we weer naar beneden gegaan. Het was wederom super helder waardoor deze dag een geweldige afsluiting was. Na 25 km naar beneden gaan en twee keer een stuk omhoog wachtte er een heerlijk bed en een warme douche op me.

Omdat we de wandeling één dag sneller dan verwacht hadden gedaan, had ik besloten om de 5de dag op safari te gaan in Ol Pejeta range. Dit is een privat park en staat voornamelijk bekend om de velen neushorens die hier leven en een grote chimpansee opvang. De safari werd helemaal top toen het mij gelukt was om als 'resident' binnen te komen wat mij 65 dollar bespaarde! In totaal heb ik 10 neushorens gezien en heb ik gezien wat voor geweldig werk de chimpansee opvang leverde. Hiernaast heb ik natuurlijk nog tal van andere dieren gespot waaronder een jakhals die een baby wardhog had gevangen maar vervolgens door een reuzachitge vogel achterna werd gezeten!

Na deze safari ben ik weer naar Nairobi gegaan waar ik bij Greta, een italiaanse meid die ik in Kilifi heb ontmoet, mag komen crashen. Vandaag staat er weinig op het programma behalve dat ik vanavond naar een festival ga in een paardenrace stadion. Ik heb geen idee wat ik ervan kan verwachten maar ik heb er in ieder geval zin in!

Tot over 5 nachtjes Nederland!

Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hoi! Ik ben Wouter en heb een passie voor reizen! Ondanks mijn leeftijd heb ik al veel van de wereld gezien en kan ik niet wachten om meer te verkennen! Zo ga ik dit jaar 6 weken naar Kenia waarvan 2,5 week een sportontwikkelingsproject! Lees gerust mijn reisverslagen:D

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3569

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Eindelijk naar Kenia

Landen bezocht: